Spokojne pogranicze

Niedziela, 29 maja 2011 · dodano: 30.05.2011 | Komentarze 5

Anwi zagadnęła na forum o towarzystwo na wycieczkę organizowaną przez Towarzystwo Jurajskie. Trasa wiodła pętlą rozpoczynającą się i kończącą w Smoleniu niedaleko Pilicy.
Na zbiórce stawili się: Anwi, michaill z małżonką, jeziu, Gaber, Sebiq i ja.
Do Zawiercia dojechaliśmy pociągiem. W trasie dosiadł się Jacek, który towarzyszył nam przez część trasy. W Zawierciu czekało na nas już dwóch kolegów Jurajskiego Forum Dyskusyjnego i razem ruszyliśmy w stronę Smolenia.
Oczywiście bez przygód się nie obyło. Jeszcze na rogatkach Zawiercia złapałem gumę (opona kwalifikuje się do wymiany - zrobię to przed następnym wypadem). Peleton się podzielił - dzięki czemu nie musiałem sam go gonić. Z Zawiercia przez Ogrodzieniec i Pilicę dojechaliśmy szybkim tempem do Smolenia, gdzie powitał nas organizator (Adam - "jurasigprog").
Przygotowano pętlę długości ok. 60 km: Smoleń - Sławniów - Dobra - Kidów - Sadcza - Solca - Ołudza Nowa - Trzciniec - Ołudza - Rokitno - Podlipie - Dąbrowica - Obiechów - Małoszyce - Łany Wielkie - Otola - Wola Libertowska - Udorz i przeuroczą trasą widokową doliną Udorki do Smolenia.
W Smoleniu znaleźliśmy jeszcze czas na upieczenie kiełbasek nad ogniskiem.
Od początku chodził mi po głowie powrót do Częstochowy rowerem. Wahania uciął Gaber, który nastawił się by wracać o własnych siłach. Pożegnaliśmy resztę ekipy i wróciliśmy do Częstochowy trasą: Pilica - Biskupice - Morsko - Włodowice - Kotowice - Przybynów - Poraj - Poczesną.
W Przybynowie popełniłem błąd taktyczny. Zamiast jechać na Biskupice i Olsztyn, to przez lasy próbowaliśmy dotrzeć do Poraja. Piach spowodował, ze co trochę trzeba było rowery pchać pieszo (już teraz będę wiedział, ze lepiej 10 km przejechać asfaltem, niż ryzykować 2 km nieznanym duktem). Gaber będzie mi tą nawigacyjną wpadkę pewnie jakiś jeszcze czas wypominał ;c).
To była bardzo fajna eskapada!
Kategoria Rajdy

alexandra
| 21:19 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj "już teraz będę wiedział, że lepiej 10 km przejechać asfaltem, niż ryzykować 2 km nieznanym duktem"; "marsz do Poraja trochę nas rozstroił"
Aj tam, aj tam.
Po tylu kilometrach to przecież trzeba trochę dać odpocząć rowerowi; niech się cały czas nie amortyzuje. No i jest okazja odetchnąć świeżym, leśnym powietrzem ... :-))

Jak jeszcze wrzucą na CFR parę linków do wyjazdów to będę już całkiem w kropce. Na razie obstawiam Pawełki vel Miedźno :/
Abovo
| 20:14 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj Wyprawa na medal - brak mi słów
markon
| 20:04 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj Anwi - Myślałem, że uda się na 21.00. Ale marsz do Poraja trochę nas rozstroił, więc próbowaliśmy uspokoić nerwy przy kawie. ;c) Dojechaliśmy po 22.00
To Tobie należą się podziękowania za zorganizowanie wyjazdu!!! :cP
alexandra - dziel się ze mną dylematami, może pomogę Ci niektóre rozwiązać ;c) Do zobaczenia!!! :cP
alexandra
| 19:18 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj Oj, to na pewno był fajny wyjazd.
Propozycji rowerowych rzeczywiście coraz więcej. Szkoda, że niektóre się pokrywają, bo mam przez to mały dylemat.
Ale do zobaczyska na szlaku :-)
anwi
| 19:11 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj No, toście ambitnie polecieli! O której byliście w domu?
Dzięki za miłe towarzystwo.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa estar