Krzepice nocą

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 14.07.2013 | Komentarze 0

W ostatniej chwili zdecydowałem się na spędzenie sobotnio-niedzielnej nocy na rowerze.
Krzara zaplanował na ten weekend próbną nocną jazdę po trasie tegorocznej Orbity. W tym roku planowane jest przejechanie 450 km po okręgu, którego promieniem ma być właśnie odcinek Częstochowa - Krzepice. Odcinek ten będzie pokonany w jedną stronę nocą, a w drugą późnym wieczorem - tak więc dla krzary, który bardzo kompleksowo podchodzi do organizacji imprezy, ważne było sprawdzenie, czy na tym odcinku jazda w grupie będzie bezpieczna.
Przed północą pod Energetykiem spotkaliśmy się we czterech: krzara, Siwuch, Nemoo i ja. Kilka słów, kamizelki odblaskowe na plecy i w drogę. Przez Kiedrzyn do Kamyka. Tutaj żegnamy się Nemoo, który zaplanował odprowadzić nas kawałek i wracać. Delikatna mżawka, lekki wiatr w twarz, ale za to pusta jezdnia i doskonała nawierzchnia. Suniemy jak po szynach. Przez Kłobuck, Białą, do Krzepic.
Tam pamiątkowa fotka przy Zajeździe pod Różą i powrót. Tym razem wiaterek w plecy pomagał na tyle, że mimo iż pod górkę jechało się nawet żwawiej niż w tamtą stronę.
Ten wypad dał mi możliwość przejechać ten odcinek, gdyż w tym roku zaplanowałem dołączyć się do "orbiujących" dopiero za dnia. Natomiast dla uczestników, którzy zamierzają ruszyć o północy - same dobre wieści: ruch zerowy, nawierzchnia jak stół, w grupie da się utrzymać bez wysiłku fajne tempo. Zaraz za Krzepicami powinno zacząć się rozwidniać, dlatego ten odcinek może pozytywnie nastrajać przed dalszymi zmaganiami z trasą.
Powodzenia!
Krzara, Siwuch, Nemoo - dzięki za wspólne kręcenie.
P.S.
Nocą konieczne są kamizelki i zapasowe baterie.
A tutaj mapka z przebiegiem trasy: